søndag 11. mars 2012

3 blir til 4.

I august blir vi ikke lenger bare tre, men fire. Jeg er allerede nesten 19 uker på vei (i morgen). Synes det har gått veldig sent til nå, mye av det pga jeg har vært dårlig og det har vært vanskeilig å holde hemmelig.

Tiden går litt fortere nå, og magen vokser fortere og fortere. Formen er mye bedre også!

På babyveren.no står det dette om Uke 19:
Fra 19 uker og 0 dager til 19 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 250 g
CRL: 15 cm
Full lengde: 21,5 cm
OM BARNETFosteret er i begynnelsen av denne uken 17 uker gammelt. Et fettlag begynner så smått å legges under huden. Det vil hjelpe barnet å opprettholde riktig kroppstemperatur etter fødselen. Lanugohårene dekker nesten hele kroppen nå.

Hos jenter dannes eggceller til den store gullmedaljen under svangerskapet, og er på ett tidspunkt i millionklassen. I motsetning til guttene, fødes jenter med alle kjønnsceller de noen gang vil ha. Innen fødselen vil antallet eggceller minke dramatisk.

Hos gutter dannes testiklene i bukhulen (det samme gjelder jentenes eggstokker), og vil først synke ned i pungen nærmere fødselen. Hos enkelte guttebarn skjer ikke dette før etter at de er født, men så å si alle guttebarn har testiklene i pungen innen ettårsdagen.

Mannen min og jeg har allerede begynt å diskutere navn. Vi klarer ikke å bli helt enige med hverandre eller oss selv. Merker jeg er veldig usikker på hvilket navn jeg liker best. Med Amalie var jeg mye mer sikker. Vanskelig valg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar