onsdag 9. mai 2012

27 uker på vei..

På mandag var jeg 27 uker på vei, men har glemt å oppdatere det. I dag er jeg med andre ord 27 uker og 2 dager på vei, og har dermed fullført 6 måneder. Bare 3 måneder igjen, eller 13 uker. Jeg begynner å bli lei nå, men samtidig har vi mer eller mindre ingenting klart til babyen kommer, så vi trenger kanskje disse ukene??

Litt info fra babyverden:
Fra 27 uker og 0 dager til 27 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 1000 g
CRL: 23,5 cm
Full lengde: 32 cm

OM BARNETFosteret er i begynnelsen av denne uken 25 uker gammelt. Denne uken åpner gjerne fosteret øynene for første gang, men det ser ikke særlig godt. Nå samles nytt fett under huden hele tiden, slik at huden blir mindre gjennomsiktig og rynkete. Hjertelyden kan høres i stetoskop, og enkelte vil kunne høre det lille hjertet slå ved å legge øret mot magen. Du begynner kanskje å merke at fosteret har fått tydeligere søvnmønster, og vil kunne kjenne igjen aktive og rolige perioder på omtrent samme tidspunkt fra dag til dag.

Og litt fra mammanett.no:
Har du lagt på deg? Alle gravide kvinner skal legge på seg en del kilo, men hvor mye varierer. Mellom 7-18 kilo er vanlig.Mange gravide kvinner blir på dette stadiet noe kortpustet.
Fosterets vekt: ca. 1050 g
Fosterets lengde:
ca. 34 cm 

Utfra dette kan det se ut som vekt og lengde på fosteret varier litt.. Når jeg var på kontroll for 2 uker siden, ble vekten estimert til ca 1000 g.Noe som vil si at han nå bør være en del tyngre enn det som er gjenomsnittet.. Vet ikke helt hva jeg tenker om det..:P

Tjukka selv og magen den 27+2.

Termin: 08. august

På vei: 27 uker

Igjen til termin: 13 uker.

Kjønn: Skal få en gutt (om det de har sett flere ganger på UL stemmer).

Utålmodig: Ja, men nei.

Aktivitet innenifra: Ja, mye aktivitet. Særlig om morgenene og kvelden :)

Bestemt navn: Kanskje det?

Vektøkning: Litt usikker. Men ca 6 kg.. Er for første gang i mitt liv redd vekten..

Vann i kroppen: Nei.

Melk i brystene: Nei.

Barnerom: Rommet er klart, men har ikke babyutstyret enda! :)

Strekkmerker: Ikke som jeg har lagt merke til, men har noen fra forrige gang.

Plager: Ryggplager / Korsryggen og MYE kynnere.

Hodet ned: Nei, tror ikke det. Er litt over alt denne gutten vår =)

♥ Hodet festet: Nei

Sykehusbaggen: Nei, litt for tidig?

Humør: Litt opp og ned. Men for det meste er det bra (tror jeg)... ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar