søndag 20. mai 2012

Nytt brett og forberedelse til høsten!

Jeg har lenge tenkt at jeg ville ha et brett som jeg kunne ha i en krok til å sette noen pyntegjenstander på. På fredag fant jeg et sånt, og jeg trippet fornøyd hjem med det, og stablet på noen ting jeg fant rundt omkring i huset. Kommer sikkert til å endre på det når jeg finner ting jeg mener passer bedre, men ville bare ha noe på det for å se hvordan det kunne bli. Mannen min forstår ikke hva som er meningen med dette, og mener dette var et helt bortkastet kjøp.Typisk han sier jeg!





Om jeg skulle finne ut at jeg ikke vil bruke brettet til å pynte det opp med, så kan jeg bare løfte brettet av stativet og ha det som serveringsbrett. Hintet også til mannen min at det sikkert er fullt mulig å bruke det til å servere mat på sengen.. :P

I dag skal vi i middagsselskap til mannen min sin mormor. Hun har bursdag i dag, og skal feire det med de aller nærmeste. Etterpå skal de ned hit å drikke kaffi. Så da får vi vist fram huset våres til litt av familien til mannen min. Er nemlig ikke alle dem som har sett huset våres enda, selv om vi har bodd her i over 1 år. Tiden flyyyyr! :)

Håper bare formen til Amalie og meg holder seg bra. Amalie har vært veldig forkjølet de siste dagene, og formen min er ikke topp. Sliter med kvalme, svimmelhet, hodeverk, også er jeg blitt forkjølet. Må innrømme at det derfor har vært utrolig deilig med en helg hvor vi har gjort minimalt.
 
Denne uken vil bli ganske travel. Er meldt fint vær, så da er det en del ting som må gjøres ute, blant annet bygge nytt rekkverk til verandaren, male huset, klippe plen og bygge på bryggen. Kan ikke skryte på meg at det er jeg som skal gjøre alt dette, men blir en del av det jeg vet bør gjøres fortest mulig. Samtidig er det mye som skjer på jobben. Er den nest siste uken min i praksis, så føler jeg må gjøre en skikkelig god innsats der nå! Har også bestilt noen skolebøker vi skal ha neste år. Jeg tenker nemlig å bruke sommerferien min til å lese pensum. Siden jeg skal fortsette på skolen til høsten (om alt går etter planen), vil det bli travelt med en skolejente, en liten gutt, en pappa i gradert pappaperm og meg med full skoleplass. Men føler jeg kan gjøre det lettere ved å planlegge høsten. Det at jeg har fått beskjed om å holde meg rolig og slappe mest mulig av, har også gitt meg en gylden mulighet til å ligge i sofaen å lese på noe nyttig når jeg først skal ligge stille... :) Så gjenstår det bare å se om denne planen lar seg gjennomføre i praksis! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar