mandag 1. april 2013

Hei, igjen!

Denne bloggen har blitt litt nedprioritert i det siste. Det er vel den fine måten å si at jeg absolutt ikke har hatt tid til bloggen.
Som mange vet så er jeg fulltidsstudent, har en deltidsjobb (fikk den for noen måneder siden) og jeg er tobarnsmor. Tiden strekker ikke alltid til, og da må jeg prioritere. Merkelig nok har da bloggen kommet veldig langt nede på listen. Men nå er jeg her igjen. En uke med påskeferie har kanskje bidratt til litt overskudd?

Hvordan går det med oss? Joda, alt er fint med alle oss 4. :)

Amalie går på skolen. Det er veldig kjekt, men leksene er ikke alltid like gøye. Nå i påsken har vi blant annet vært på besøk hos besteforeldrene, og det har vært stor stas. Amalie hadde på et tidspunkt ingen fortenner, men de har heldigvis begynt å vokse ut igjen.

Emil har blitt 8 (!!) måneder. Jeg klarer ikke å begripe at tiden går så fort, men han er blitt en stor gutt (vet ikke helt hvor stor, for skal på kontroll denne uken), og han er veldig aktiv! Han har lært seg å åle, krabbe, sitte og reise seg. Vi foreldre har det travelt med å holde følge! Tennene har også poppet fram, og han har nå 5 tenner. Håret uteblir enda, så han er fortsatt skallet! ;)




Med Runar er det ikke så mye nytt å fortelle. Han jobber og er delvis i pappaperm. Jeg tror han trives med begge deler og jeg nyter at han er så mye hjemme.

Jeg har begynt å jobbe litt. I tillegg har jeg fullført den siste eksamen (Jippi) og sitter å skriver bacheloroppgave om selvmord for øyeblikket. Utrolig spennende tema, men må si at det er ganske heavy å skrive om. Ellers går jeg å venter på den berømte våren/sommeren, men fikk meg et rimelig hardt slag i ansiktet når det kom det snøværet i går! Jeg er også på en evig jobbjakt. Ikke så mange som er interessert i en nyutdannet sosionom. Merkelig hvordan alle vil ha erfarne medarbeidere, men jeg lurer på hvor det er meningen at vi skal få den erfaringen fra når ingen er villige til å ta inn nyutdannede? Det er ihvertfall realiteten her, men det er nok fordi arbeidsmarkedet er litt stramt, og fordi det er så mange ferdig utdannede som er her hvert eneste år. Men alt ordner seg vel for snille jenter? Er ihvertfall det de sier.

Til slutt en video som får meg til å smile på en dårlig dag (Amalie og Emil som leker):
Amalie og Emil leker

Avslutter med det vanlige løftet: Jeg skal prøve å bli flinkere å oppdatere dere her og jeg skal også prøve å bli flinkere å ta bilder med bedre kvalitet (og kutte ut iphone bilder).

Ha en fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar