onsdag 23. februar 2011

Bilder fra renoveringen (10 februar).

Nå er endelig kameraet mitt og eg venner igjen (tror eg), men ble litt usikker da eg så hvor dårlige bildene eg hadde tatt av huset ble! ;p Men et dårlig bilde er kanskje bedre enn ingen bilde? Litt greit å kunne se og ikke bare lese om hvordan denne oppussingen eg snakker om utvikler seg.
Bildene fokuserer på helt rare ting, skjønner ikke helt hva eg har prøvd å ta bilde av, menmen. Det er ihvertfall bilder av huset og nå har dere muligheten til å se hvor grusomt det ser ut i huset nå når byggearbeidet pågår. Eg har dessverre ikke gamle bilder av huset fra innsiden, så dere får bare se bildene eg har nå, også får dere sikkert se litt flere bilder etterhvert. Det dere forhåpentligvis vil bite dere merke i, er at huset blir stadig finere! :)
Her er ihvertfall et bilde av huset sånn det ser ut i dag (fra utsiden):

Det er oppløftet de arbeider med nå om dagene, før var det taket identisk med det andre (med andre ord veldig skrått). Nå har vi muligheten til å kunne stå oppreist i hele rommet, og ikke bare i halvparten av det!


Her er Amalie inne på det ene rommet å inspiserer.



Sånn ser kjøkkenet ut i dag (kan ikke skjønne at noen har villet ha en spygrønn vegg på kjøkkenet):




Men sånn skal det bli når det er ferdig:

Kjelleren begynner også å ta form, før var det en helt vanlig kjeller, med stygge vegger, betonggolv, osv. Vi har tenkt å bruke den som en kjellerstue. Her ser dere noe av den (platene på veggene er på plass, men mangler maling i tak, nye dører, nytt vindu og nytt golv):


Her var det en gang i tiden en veldig stygg trapp, men den er nå blitt fjernet:


til fordel for en stige! Neida. Det kommer en trapp som ligner denne:















(bildet er forresten stjelt fra styntrappa.no)
Eg tror resultatet blir kjempe bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar