onsdag 25. april 2012

hvor blir dagene av?

I dag har vært en sånn dag som bare har sust avgårde, uten at jeg helt vet hva den er blitt brukt til. Amalie har vært i barnehage, så var hun en tur hjemmom for å skifte klær, før hun reiste i bursdagsselskap. Jeg klarte selvfølgelig å glemme å ta bilde av hun. Legger derfor heller ved et annet bilde av hun, iført "kokkeklær", siden hun skulle bake kake til en bursdagsfeiring.

Bursdagsfeiring er utrolig stas for tiden, og det blir fokusert veldig på hvem som har bursdag snart, når hun har og hvor gamle alle sammen er. Jeg hadde bursdag sist uke å da mer eller mindre krevde hun at faren skulle lage middag, siden bursdagsbarnet (jeg) ikke kunne bake kake til seg selv :P Vi kjøpte også inn bursdagshatter vi kunne ha på oss når vi spiste kaker. Av og til er det gøy å spille med, når barna er så engasjert. Husker selv hvor opptatt jeg var av bursdager når jeg var liten. Andre som har merket at våren, spesielt april er en måned med mange bursdager? Synes ikke Amalie skal annet enn i bursdager nå.. Denne uken er det 3 stykker hun skal i bursdag til! Travelt liv for en 5 åring det! :)

Amalie er også litt bekymret for at fødselen skal skje rundt bursdagen hennes, slik at vi ikke får feiret den, men jeg har lovet henne at den skal feires uansett. Er selv spent på hvordan det vil gå, siden hun har bursdag 5. august, og jeg har termin 08. august. Bra timing eller hva?I tillegg til dette skal hun begynne på skolen 20. august, så håper virkelig ikke jeg må gå over tiden. Må innrømme at tanken på at jeg må ligge på sykehuset når hun går spent inn på skoleplassen med ny sekk, nytt penal, osv. ikke er noe gøy å tenke på. Men som jeg kanskje har sagt tidligere har jordmoren min lovet at jeg skal være med på denne dagen hennes. Det betyr at fødselen skal settes igang noen dager FØR 20. august om den ikke har startet selv. :)

Merker jeg stresser litt rundt nå. Har så utrolig mange tanker i hodet, og jeg klarer ikke å slappe av før ALT er på plass. Nå tenker jeg på navn til gutten i magen, prøver å fylle ut alle skjemaene som skal inn til Nav i forbindelse med fødsel, søknad til lånekassen, skoleoppgaver, ting som skjer på praksisplassen, arbeid som må gjøres her hjemme, osv.

Men er også litt deilig at det er siste innspurt med skoleoppgaver, siden det betyr at praksisperioden og semesteret nærmer seg slutten. Er så utrolig deilig å tenke på at vi ikke har eksamen dette halvåret her, men bare innleveringer. Har jobbet mye med en innlevering som vi har frist på til fredag (jeg leverte den for noen uker siden), så eneste kjipe er at vi ikke får karakter på den, men bare godkjent/ ikke godkjent. Så nå har jeg bare EN oppgave igjen, så kan jeg ta sommerferie. Velger å tro at det vil gå bra med oppgavene! I år får vi forholdsvis tidlig sommerferie, siden siste skoledag er 08. juni. Jippi for det! :D

I sommer kunne jeg tenke å tilbringe tiden min her (med forbehold om at det er sol såklart):



Vi må bare få bygget opp igjen bryggen først.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar