tirsdag 24. april 2012

Mammaklær eller gå naken?

Jeg lurer på om det finnes noen klær der ute som er fine til oss gravide? Mange av de plaggene jeg ser er plagg som er meningen å tre over hodet, også skal de flagre løst på kroppen. Med andre ord virker det som det er meningen at vi gravide skal gjemme oss i noen svære telt av noen topper? Andre som er enige i dette, eller er dere mer heldige med kjøpene deres?

Hadde bestilt noen klesplagg fra H&M, etter jeg hadde vært svært fornøyd med kjøp av en mammabukse derfra. Den er så utrolig behagelig å gå med! Jeg fikk pakken i posten i dag, og mer eller mindre pisket mannen min avgårde på butikken for å hente denne pakken fortest mulig! Jeg informerte ham om at det hastet å hente denne pakken, for jeg har nesten ingen klær som passer meg lenger, og han kunne vel ikke tenke seg å sende meg naken avgårde på arbeid i morgen? Flink som han var plukket han pakken opp fra butikken fortere enn svint! Om det var av ren frykt for at jeg skulle gå naken på arbeid i morgen, eller for å å være snill vites ikke.

Jeg rev opp pakken og hev på meg et og et plagg for å se om noe kunne brukes. Jeg hadde bestilt to bukser, i samme str. Men størrelsene er absolutt ikke like! Den ene buksen drukner jeg i, og den andre er nesten altfor trang (selv om de skulle ha lik fasong) MERKELIG! Jeg ble rimelig skuffet, men trøstet meg selv med at buksen som er nesten fortrang kan jeg bruke nå, og den andre kan jeg vokse inn i. Men så tilbake til det resterende innholdet. Toppene. Alle var gravidtopper, og ingen av dem passet, selv om det var i den minste str de har, og selv om det var i den str jeg pleier å bruke (str var lik som buksene). Men da har jeg noe å vokse i. Poenget mitt er at jeg har gitt opp handling av gravidklær. De passer ikke. Så jeg kjøper bare vanlige topper, men en str større enn det jeg pleier å bruke. På denne måten dekker de magen.

Sånn føler jeg meg i noen av klærne (bilde lånt fra google.no).

Noen har kanskje lyst å påpeke det faktum at pakken var fra H&M og at de kanskje ikke vil være representable i forhold til andre butikker, men jeg har faktisk vært innom alle butikkene her i nærområdet, enten er klærene altfor store til meg (selv i de minste størrelsene), ellers så har de en passform som tilsier at jeg likegodt kan dra en poncho over hodet! Frustrerende.
Jeg ber på mine knær til alle dere butikker der ute, VÆR SÅ SNILL Å FÅ INN NOEN NORMALE MAMMAKLÆR!

Men noen er fine også, som disse (har ikke kjøpt dem, så lurer på hvordan passformen på dem er....):

(bildene er lånt fra H&M)
MEN om noen der ute har kommet over noen fine mammaklær, så er jeg klar for tilbakemelding på dette. Jeg vil faktisk sette veldig pris på det! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar