mandag 23. april 2012

Magen vokser..

Fram til nå har jeg bare syntes det var fantastisk at magen min har vokst, men nå begynner veksten å skremme meg litt. Synes den vokser for hver dag, nesten for hver time. Vet ikke om det er tilfelle, eller om jeg bare føler det slik, men lurer på om jeg skal ta kontakt med jordmor eller lege for å få en ekstra kontroll.. :)

Med Amalie opplevde jeg aldri at magen var så stor i forhold til antall uketall. Jeg veide mindre i kg, og SF målene var hele tiden i underkant av det som var "anbefalt". Nå er jeg i motsatt ende av skalaen. Men siden jordmoren min mente at alt så fint ut, velger jeg å stole på det. Skal også på Ultralyd om noen uker, så der oppdager de det vel ihvertfall om noe ikke skulle være som det burde være.

Legger ved noen bilder fra ferien vi var på nå:



Begge disse bildene er tatt for 1-2 uker siden, og føler magen min har bare est ut siden det. Skal prøve å ta nye bilder i morgen for å sammenligne.


Utenom den enorme magen som har poppet fram, merker jeg heldigvis til få plager. Men ryggen min har begynt å krangle litt. Sliter med å sitte, så må opp å gå hele tiden for å avlaste ryggen min. Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å forhindre at det blir verre? Har vært hos både fysioterapeut og kiropraktor, men føler ikke at det hjelper.


Ble et lite klageinnlegg det her nesten, det var ikke helt meningen, men det er nok magen og graviditeten som opptar meg nå for tiden. I dag kjøpte jeg med meg bleier fra butikken når jeg var der å handler. Gjett om mannen min mener jeg stresser unødvending. Han ble utrolig flau på butikken i dag. Men jeg gjør det egentlig bare fordi jeg har lyst og synes det er kjekt å føle at vi begynner å få noen ting på plass. Barnevognen, seng, stellebord og lignende blir ikke kjøpt før i mai/juni, så da får jeg kjøpe litt småting nå i stedefor ;)

I disse tider må vi også ta stilling til sommerferie for Amalie. Synes det er like vanskelig hvert år. Er ikke alltid like lett å planlegge hva som skjer 3 måneder fram i tid. I år synes jeg det er ekstra vanskelig. Jeg vet dessverre ikke når fødselen blir. Håper på slutten av juli, men frykter at det ikke skjer før rundt 20. august. Det hadde jo vært typisk at jeg måtte gå overtid helt til Amalie skal ha sin første dag på skolen. Ble litt beroliget når jordmor lovet meg at jeg skal være ferdig med fødselen til da, slik at Amalie kan ha med mammaen og pappaen sin på skolen. Håper dette løftet blir holdt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar