lørdag 21. april 2012

Tiden går fort..

Det er ikke like lett å blogge så ofte som jeg har planer om. Bloggen går litt i glemmeboken. Jeg så litt nedover bloggen og ser at sist jeg publiserte et ukesinnlegg angående hvor mange uker jeg er på vei var i uke 19. Nå er jeg snart ferdig med uke 24! Med andre ord er det 5 uker siden sist. Hvor ble ukene av?

Var på kontroll hos jordmor i går, faktisk den første! Alt var helt perfekt! Men fikk endelig bekreftet det jeg lenge har trodd, MAGEN min er gigantisk. Ikke unormal gigantisk, men over gjennomsnittet. Må si jeg er litt bekymret for å få en svær unge. Det er jeg ikke helt klar for! :P
Her er bilde av magen min i uke 23:
Tror ikke magen har vokst sååå mye siden det...

Trollet i magen er forresten blitt utrolig aktiv, og det er veldig kjekt å kunne få en bekreftelse på at det er liv der inne flere ganger om dagen! :D

Siden jeg er 25 uker på mandag kan jeg ta med litt om uke 25 (tatt fra mammanett.no):

Din graviditetsuke: 25
Fosterets alder: 23 uker

Fosterets vekt: ca. 850 g
Fosterets lengde:
ca. 31 cm 
 
Knoklene til fosteret begynner å bli hardere. Den viktigste utviklingen nå består i at fosteret skal legge på seg og få mer underhudsfett. 
Det er svært aktivt på dette stadiet og du merker sannsynligvis forskjell på spark fra en liten fot og trykk fra en hånd.
Mange kvinner plages med leggkramper eller Prikking i hender. Dessverre er det lite man kan gjøre for å lindre dette, men noen synes massasje hjelper. Man kan også prøve å smøre en avkjølende krem på leggene, og å trampe litt hardt i gulvet.
Nå vil du, og nå skal du, hver eneste dag kjenne at fosteret beveger seg. Dette er din garanti på at alt står bra til med det lille livet i magen.
Du og partneren din trenger ikke å bekymre dere for at sex kan være skadelig for barnet, hvis det er en normal graviditet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar